Saturday, July 2, 2011

mix them into one la sayangggg ^_^


salam israk mi'raj uolssss . pejam celik pejam celik nak masok ramadhan da pung . tinggal berape minggu je lagi . hari ni jumaat , esok sabtu . alhamdulillah nothing bad happen today . honestly setiap kali jumaat memang hati gua ghase laen macam siket . yela , tak silap gua dalam alquran tules kiamat hari jumaat kan ? kadang kadang kalau khamis malam , gua macam susah siket nak lelap . takot esok betol betol kiamat jadi . cukup ke amalan aku selama ni ? seriusly , bile kite betol betol hayati pasal akhirat pasal ajal maut semua ni memang aer mate mudah sangat mengalir . betape kerdilnye taraf manusia ni di sisi allah . bak kate kawan gua : tanda tanda kecil kiamat tu semua da berlaku pung , tinggal tunggu kiamat besau je !

bulan 7 ni busy kemaen weh . pra-sma , up2 , sukan segale lagi . perghhhh sape cakap form 4 tahun honeymoon sumpah aku tak setuju langsung ! entah bile mase gua nak study pung taktahu la . pasal major semua maken nak dekat exam kan , so here you are something spesel for uolsss my beloved readers ! terharu siket plissss hehe . oke bukan ape pung , jus sedikit tips belaja dari gua . sebenarnye dari kawan gua la , sekarang dia da pindah kisas pung . tak salahkan gua nak share benda baek dekat belog ? hm macam ni kalau nak senang masuk ape yang kite study tu dalam paleotak , try amalkan surah annur ayat 35 before study . inshaallah DIA akan tolong kite lapangkan dada biar ilmu tu cepat masuk . nak lebih afdhal ade ustad gua bagitahu , kalau mase tengah study tu tibe tibe denga azan better pegi solat dulu weh . try test , nanti kau akan rase tenang giler . ilmu pung masok macam aer mengalir je HAHA . lagi lagi kalau kau tu memang pesen suke study last minit . tapi jangan lah totally taa'sub sangat dengan benda ni . kite hanye mampu usaha , semua tu keroje allah . niat tu mesti mau ikhlas kerana DIA . baru allah dapat izinkan ilmu tu bia kite dapat ingat sampai bile bile , bukan takat tahan untuk exam je . kalau uolsss perasan la , selalu lepas setahun dua lepas exam je mesti lupe ape yang kite study kan ? konon da merdeka letuwwww . for your information guysss walau kau study hard mane pung , kalau niat tu stil semate mate nak hebat dalam exam je takkan tahan mane ilmu tu . ngerti ?

kalau nak bace before start exam pung , amat amatlah digalakkan dherrr . hey hey nak tahu ? dulu kan , pernah gua memang ghase totally stuck giler tak tahu nak jawab ape mase tengah jawab satu paper ni . padahal soalan tu pernah buad pung mase study before exam tu . erghhh gua bile tensen tensen ni , penyelesaiannye senang je . TIDO ! takde keja laen da HAHA . maka tersebutlah kisah , entah macam mane bangon bangon tido je gua teros dapat jawab soalan tu . kuasa tuhan , takde sape boleh agak . so sekarang , before stat ape ape exam pung tak kisah besar ke kecik memang gua akan amalkan ayat tu . menarik ? lets try bebehhhhhh !


kem prostar


gua pung tak paham ape motifnye line belakang sekali tu senget sebelah ?


ahaks . kem ni da lame pung pegi , tapi gua baru terhegeh hegeh mau hupdate kat belog . takde benda sangat mau story , jus mau cakap experience kat sini spesel ! HAHA sebabnye faktor pertama , sume geng gua terlibat sekali . except pae dengan apip . perghhh kalau diorang follow tu mesti da perfect . yela kan , selame ni kalau ade ape ape kem ke kat sekolah mesti gua huda hani aida je yang datang . for sure ape kem kitaorang pegi tu semua bukan atas jemputan , tapi kitaorang yang gedik nyelit mau menyibok ! huhu kalau mau di-offer-kan tu berzaman la baru dapatttttt . faktor kedua , kem ni paling simple gua pernah datang ever ! yela before this kalau pegi kem paling koman pun mesti tige hari minima . tapi yang ni , sabtu datang ahad da kena balek . btw , stil enjoy la wehhhhh ! banyak aktiviti besh . faktor ketiga , semua yang terlibat kaum kaum hawa belaka . except fasi due orang tula , muazzam ishqandar dan si seluar merah . besh siottttt ! tak payah susah susah mau kaver ke bajet ke ape kat sane . takde sape mau kerek kerek pungggg .


hari sukan sekolah

 o m g , diapit oleh minah minah hot ! malunyeeee


 kek yang betol betol buad gua terharu giler ! huaaaaaa panjat boboi


mereka mereka yang terlebih perihatin terhadap hidup aku .
terima kasih !
thank you !
sei sei !
nandre !
syukran !
arigato haik !

hari sukan tahun ni same je macam tahun tahun sudah . tapi dalam banyak banyak biase tu , ade satu moment spesel yang tak boleh buad gua lupe seumur hidup . guess what ? geng gua dok tersweet bikin suprise untuk my bday yang da nak masok tahap expired pung . HAHA takkisah la dherr , janji aku memang terharu sangat sangat ni ! tak sia sia aku perli dekat belog dulu . tengkiu a very good much la uolssss .

aida >> teman hat dok selalu jadi tempat gua selalu luah rase
pae >> teman sejawat yang tak pernah lelah dok teman gua pegi toilet same same sambil usha DIA
fanad >> teman merepek paling sejati gua pernah jumpe seumur hidup !
hani >> teman gadoh paling jengjengjeng tahap tak ingat .
huda >> teman perli memerli puji memuji selamenyeeeeee
kimau >>  teman paling rajen hat dok melayan story gua
nad >> teman gelak gelak ketawa ketawa guling guling

konklusi : gua beruntung ade TEMAN macam mereka :))

last but not least ,
kak raima sayangggggg . eiyuwwww geli suda HAHA . bukan nak havoc ape pung , jus gua nak share yang gua hepy dapat kenal akak pinky ni . kenape pinky ? pasal gua rase dia suke pink . belog pink , twitterbackground pink ,  profl pic pung major tudung pink pink sume . dalam erti kate laen kiut gituuuuu . tapi sekarang background twter die da jadi hitam blink blink . default photo pung same da pakai tudung hitam . suda tuka black metal kah ? HAHA . geram whoa tengok muke dia suci murni tanpe sebarang jerawat pung . jeles jeles jeles nak jugak ! ghasenye kalau tangkap gamba dengan die mau macam merak dengan gagak . hmmmm maybe pasal gua anak sulung takde kakak takde abang , gua da teranggap dia macam kakak sendiri kot . yeke ? . gua stat kenal die pung kat fesbuk dulu . maybe pasal mutual friend kitaorang jus mr.A tu , dia pikir gua sedare mr.A . HAHA  tak kisah la . janji gua ekhlas mau kawan sama die . lagi satu hal , gua suke layan tweet die dengan mr.A tu . swit okeee , swear ! tak tipu punye , bukan janji pastinye adoi pun . habes timeline gua penoh dengan ayat ayat jiwang diaorang tu . i loikeeeee ! hee jom terjah belog die , nanti boleh like like fanpage fesbuk die sekali . >> http://raimavalo.blogspot.com/ << kehkehkeh terharu plissssss
maap maen amek gamba tanpa izin ! huhuuuu ^_^
agak agak nasi minyak nak terkeluar bau tu , jangan lupe jempot yaw !

p sempang s titik bertindih :

di sini jua memori tercipta
walau sektika terjalin kasih kita
esok bufday SHAWAL ! yabedabeduuuu
haha takde kena mengena , maap larrrr


bebelan si minah wilcha ,

9 budak membebel:

raima said...

huaaaaaaaaaaaa, muka akak suci? takde pun la, adeh~
adik, terima kasih =')
sorry akak tak slalu on9, bca entry adk pun tak on time,
adik sebaya adik akak, so, for sure takkan lupa punye,
in fact, saya ada dua adik rupanya deh ^_-

SheyPull said...

wah comel nye dia...:)
singgah sini...:)
folow dia...:P



JOM singgah blog saya nak... ape nye semua nie...tak paham la...

Unknown said...

i like it!

SheyPull said...

ensem BF..:P



AWK2...AWK BAIK HATIKAN,LEH X VOTE UNTUk SAYE...

JOM singgah blog saya nak... eh pilihan raye dah mule ke? kat mane? isk...owh....

anaHamid said...

adek adek....akak nie kwn cik rahimah dengan cik amir aizat...hehe baru terbace bende nie...hahahaha
mereka sweet kan kan kan
#saya adalah matchmaker mereka berdua.
amacam berjaya x?

sue perbs.. said...

seronok kan bile bsama2 kwn yg kamceng.. huhu.. rindu zaman2 blaja dlu

raima said...

ana nak kena cekik laju2!!!!!!!!!!! HAHAHAHA

Qalif Syuhada said...

ok, awek amir aizat rupenye.
ceh dalam diam-diam.
nak bergosip lah dengan imran. LALALA

Cik Tim said...

haha..syud pun ad kt comment. haha.. kantoi la dak samth. haha.. amboi.. jeles aq ngn kek kau tu.. huhu.. kek aq pun xmcm tu. aish..

Post a Comment