Sunday, June 26, 2011

P E N D E K


mulakan hari anda dengan senyuman ! chesseeee

 " eh betol ke saya denga kalau kita perempuan bile sehelai rambut kelua , kat SANE nanti akan dipotong jadi tujuh part halus halus ? then kena jalan atas tu ? omg macam mane nak buad ! " ape perasaan uolss kalau ade indian girl tanye macam tu ? astaghfirullah . terkejut beruk gua . yela kan , before this mane penah ade experience berinteraksi dengan orang berlainan agama ni . dari tadika sampai sekolah menengah asek merase sekolah agama memanjang . alhamdulillah , gua memang bersyukur sangat sangat la dapat belaja dekat situ .

bukan nak perlekehkan ke ape tapi perangai gua dekat sekolah agama ni pung tak semenggah mane , ni kan lagi nak masok sekolah biase ? aigoooo tak boleh bayang la dherrr . mau macam setan habaq hang ! eh eh gua takdela maksodkan smk biase tu tempat takbaek , tapi zaman sekarang ni macam susah je nak jumpe budak alem alem suci suci murni murni datang dari sane . am i right ? mane yang tak terpengaruh tu , memang gua salute habis habis la wehhhh . betapa kuatnye iman anda . jelesss ni , nak jugak macam tu ! tapi kalau perangai orang melayu kita sendiri tak mencerminkan islam macam mane agama laen nak terpaut ? perghhh retis retis sekarang ni rambut pun major rambut da karat macam baru tumpah minyak petrol . yang pakai tudung pung kalau sekadar ekot syarat baek takpayah makcik ! nampak jugak benda alah tu . kalau gua kafir pung gua macam pikir banyak kali jugak nak join islam ni . mane tak nye , first impression da macam tu .



oke fine . intro gua bukan maen memanjang lagi youuuuu . auw auw maap maap maap maap kalau membosankan . gua tak mampu la mau bikin entry superb superb macam ujang-cikepal-benashaari-yuyuzulaikha-anissyafirazakaria-khadyjahfathyah-faiztapit yang famous amos tu (semua name gua nak typo doe) . hope ape yang gua typo kat atas tu dapat la tolong uolssss mane termampu . gua takdela alem ulama' mane , nak dakwah kat masyarakat sane sini . ape yang gua dapat gua try la share ilmu tu denga uolsss . okie dokie ? mane tahu list pahala gua dapat bertambah dari semase ke semase , pasal gua ni pung takdelah baek mane sangat . tak gituuu ? hukhuk ameeeeen moge dimakbulkan .

ekceli cerita kat atas tu takde kena mengena pung dengan ape gua nak story ni . kukikui meleret suda . saje mau kasi penoh entry , pasal ape yang gua nak typo karang pung siket jeee . so daripade buang mase , dapat jugak kenyangkan rohani uolss kan ? maka alkisah , seperti tajok di atas . memang cerite ni berkenaan si minah PENDEK . clear ? ahha tak silap lagi . da berkurun lame pung entry ni da ade dalam draft paleotak gua , jus tak terpublish publish je lagi . heee


seperti semua sedia maklum , ye gua lah NAJIHA FUZI si pendek tu . again , pendek ! merana whoa jadi minah pendek ni . kalau pendek kiut miut selim melim cun melecun tu takpe jugak . idak lerrrr teman . muke hodoh penuh jerawat sane sini , badan gemuk lemak merata rata , kulit gelap malap , ketinggian pung terbantut . boleh bayang tak macam mane hodohnye gua ? maap gua tak mampu ler nak se-hot uolssss ! dan antare faktor utama gua kurang keyakinan nak showoff diri dekat khalayak ramai pung pasal ni la . hukhuk . tapi nak salahkan orang laen pung tak gune jugak . makan tak ingat dunia , minum susu pun malas , bersenam apatah lagi , maen taram je pencuci muke ape patot . salah sape semua tu ? bersyukur beb bersukur . hidup mesti mau positif . setiap kejadian tu mesti ade hikmah di sebalik nye kan ? maybe ade beriban lagi manusia hodoh kat lua tu . who guesss ?kehkehkeh

the most benda paling gua terseksa sangat jadi minah pendek ni ofkos ofkos la bile adek gua jaoh lebih tinggi meninggalkan gua terkapai kapai dekat belakang ! huh bile die potong siket siket takpe , ni bile gua takat nampak tengkuk die je ape kes haaaaa *semput semput* ? amek kaw nak lagi terok , adek perempuan gua yang darjah enam tu pung da nak same tahap ketinggian dengan gua . erghhhhh damn =.="


paling gua nyampah , bile kena capai samthink tu dekat tempat tinggi . ergh rase macam barang tu mengejek-ngejek pulak mase gua tengah terkial-kial amek dia . macam pernah satu kes dulu , gua hampir hampir terlepas nak turun bas , semata mata sebab tempat tekan loceng tu tinggi kemaen . pakcik tu pun satu , takkan tak paham keganjilan gadis tersebut terjengket jengket di tengah tengah bas mestilah pasal beliau sudah sampai ke destinasi . dala time tu budak budak uitm major tengah lepak seat belakang , maka konpem konpem la mereka menonton kejadian tersebut . boleh pulak lepas gua berjaya tekan loceng secare tibe tibe pakcik bas tersebut melakukan brek mengejut tahap kritikal punye bunyi . lalu gua yang ketika itu sedang cube stabilkan badan memang terhuyung hayang habes la gare gare tiade tempat penghadang yang berdekatan . walah dherrr mane mau taruk muke !

tapi yang ni best brooooo . bile pendek , kalau ade photoshoot tangkap gamba dengan kawan kawan ke muke gua memang selalu trang tang tang terpacak ade kat depan dada dada akhbar foto foto tersebut . walau kelihatan hodoh , tapi gua stil rase puas yang teramat yaw ! kaw hadoooo ?


p sempang s titik bertindih
ape motif gua dok tepek gamba sepah selang seli banyak banyak dekat entry ni ? ohho ofkos ofkos la pasal gua ghase puas giler dapat tengok sepah menang mase final ML tu . right now , baru gua percaye doa orang yang teraniaya tu dimakbulkan ek ? haha ni semua pasal kes family gua dok konfiden terlebih sangat jozan boleh menang . espeseli ayah dengan adek gua , tak habes habes suruh gua terima hakikat sepah bakal kalah . perghhh bile AC announce je sepah juare , memang gua batak habes malam tu . tapi maap la , gua siket pung tak menyumbangkan kredit semata mata nak vote diaorang tu . obses obses gua dekat realiti show pung , gua stil waras lagi tak sampai nak bazir duet untuk undi lah segale bagai . melaenkan kalau mereka ade sign kontrak dengan gua nak share sorang siket rm350ribu tu . kehkehkeh .

ehem ehem boleh tak gua nak berangan jepp sepah datang rumah hanta rombongan meminang dekat gua ? hukhuk masalah doe , gua da terANGAU dengan lawak die . lepas ni takde ML mane gua boleh tengok die lagi puas puas :(

kurma itu manis , tapi malangnye perangai kamu tak berape manis ! haaaaaaaaa

salam satu wilcha ,

0 budak membebel:

Post a Comment