Saturday, June 11, 2011

sharing is caring yaw !

mood : awan nano nano nano nano nano ~~~ kahkahkah sengal punye jozan ! buat putus usus perut aku je !

perghhh rindu siottt mau hapdate belog ! gare gare sekarang idea bagai mencurah ke ladang gandum , maka gua pakse jugak diri tules entry walau berukbang lembap mengalahkan sipot sedot habaq hang . dala dekat kampung tu sabau jela nak carik line merata ceruk sane sini habes gua terjah . mencabar ketahanan rohani dan jasmani betol . comot momot muke gua peloh merencik rencik . habes caer maskara ai uolssss ! eiyuwwwww

eh eh hari ni kan gua mau try post entry yang berat siket . die macam ala ala tazkirah la lebih kurang . ade berannn ? haha jangan salah paham pulak , gua takde niat pung nak tuju dekat sape sape . mase on the way balek rumah hari tu bapak gua dok pasang cd baru , perghhhhh kekuatan volumenye tu da macam nak caer taek telinga gua ni jadi jeli . eiyuwwww HAHA . nasib baek tutup tingkap , kalau tak mau satu highway denga . elok elok mate gua nak steam teros segar bugar bagai fresh n white . 

sebenarnye tu cd ceramah bapak gua baru beli dekat pasar malam minggu lepas , tak silap dari ustad azhar idrus kot namenye . bukan nak bajet alem ke warak ke ape , tapi kau tahu perjalanan dari kedah nak ke meru ni makan mase dekat 7jam ? nak tak nak kena jugak la kan denga ape die cakap . bukan nak kate ape , tapi gua ni bukanlah pesen yang suke join ceramah sangat . kecuali lah penceramahnye tu memang havoc nak mati , kelakar habes wakluuuu . maka secara tak langsung dapat jugax gua absorb input input die bagi tu . tapi yang kali ni punye laen macam siket . rase teros terkesan giler giler dekat lubuk hati gua . perghhh mendalam siotttt . die cerita pasal ragam ragam budak sekarang . hmmm memang sesuai la untuk tahap umur macam gua ni .  

 

kalau uolssss perasan la , orang melayu kite ni suke sambot perayaan agama laen kan ? depparaya la , gong xi fa cahai la , krismas la . kaw yang tak sambut tapi over mintak cuti lebih lebih pulak apesal ? contoh paling dekat tunggu jela 14februari kang . berape ramai remaja melayu kena tangkap khalwat masok paper semua tu ? sangat sangat memalukan . eh jap . kaw rase kan ape hukum bile majikan suruh pekerja islam hias pokok krismas ha ? gua tertanya tanya jugak . share siket plissss
  
pergh saket hati siot tengok konsert AFNIL semalam !
buad spoil mood jeeeee

eh perlu ke kapel kapel segale ni ? da macam trend doe sekarang . sape takde title die dikire oldskool . oh ye ? g t h sane la . perghhh sesedap rase mak enon kaw je nak cakap orang oldskool . eh konpem konpem ke kaw kapel ni dapat teros nikah dengan die ? but for sure gua ni bukanlah anti kapel sangat . gua tak rasa benda tu hina pung unless menjerumus kearah negatif such as pegang pegang , dating tiap hari kat sekolah balik rumah call tige jam kedit habis beratos ratos sebulan just tok keep in touch . gaduh o clash siket teros tak buleh hidop rase macam nak mati padahal ade mak bapak adik abang family kawan sedare cikgu tak fikir . yang macam ni memang gua menyampah tahap gaban , perangai mengalahkan budak tak cukup umur kau tahu ! dan bagi gua , sebenarnye diorang tak boleh jugak disalahkan 100% . da makbapak bizi semedang dekat tempat kerja , mestilah budak tu kekurangan kasih sayang wehhh . dan bile ade laki laen terambil berat pasal die , puji puji die cantik la ape . so konpem konpem la perempuan tu rase dihargai . tak gituuuu ? lelaki perlukan cinta untuk memuaskan nafsu seks , tapi perempuan melakukan seks untuk membuktikan cinta . sape tak puas hati kaw diam diam kat sane HAHA
eh kaw sambut valentine day tu kaw tahu ke sejarah nye ? meh sini gua share siket . maap la kalau ade salah info ke . gua jus share mane yang patot je . nak tahu lebih lanjot boleh bukak google chrome sane . hm macam ni . dulu kan dekat negara ape entah aku tak ingat ade seorang paderi ni name san valentino , dia memang berjasa giler dalam agama kristian . kau tahu ape jase die ? berjaya memurtadkan berapa riban umat islam dekat satu negara ni (aku tak ingat ape namenye) ! dan tak silap kalau nak jadi paderi , syaratnye tak dibenarkan bercinta dengan mane mane perempuan . kire macam dilaknat la lebih kurang . tapi satu hari , paderi tu diam diam bercinta dengan someone ni . so disebabkan melanggar peraturan dia sepatutnya dipecat dari jawatan paderi . tapi pasal jase nye besar sangat dalam kristian , maka dia pung dilepaskan lah . dan bersempana dengan hari 14feb tulah wujudnye valentine day untuk pasangan kekasih . so umat umat islam sekalian , perlu ke bangge celebrate valentine day uolssss tu ? takde rase bersalah ke ?

>>>penah kaw dengan orang san farncisco sambut raya qurban ? hadooo ? tu namenye mental da jadi tiga suku kau tahu !

>>>penah kaw denga orang itali sambut maal hijrah ? hadoooo ? memang tebiat nak mampus la tu !

>>>penah kaw denga orang japan ramai ramai berarak dekat tokyo semata mata nak celebrate maulidur rasul ? hadoooo ? sah dunia nak kiamat !

ustad tu cakap benda ni syirik . dan kalau syirik tu da sah sah la haram di sisi islam . ape kaw pikir syirik tu just pasal hantu hantu tu je ke ? eh cakap pasal hantu hantu ni kan , teringat masa zaman gua hostelian dulu . kehkehkeh . gaye macam da berabad je tinggalkan hostel tu . ekceli gua bukanlah 100% percaya sangat pasal hantu segala ni . hmmm maybe pasal gua tak pernah jumpe die face to face . entah la , tapi takdelah sampai mengharap nak jumpa kan ! ape gua tahu , semua ni setan iblis jin dan ape ape lah yang sepupu sepapat dengan diorang tu punye kerja . dan for sure , perasaan takut kite dekat mereka tu tak sepatutnye melebihi perasaan takut kite dekat allah . nauzubillahhhh

alkisahnye , satu malam tu . hari ahad kot tak silap . dan memang habit gua kalau minggu balek ostel mesti tak boleh tido malam . serius ! tak tahu kenape weh . ngantuk mane pung still tak boleh lelap mate . tak caye tanye la sape sape geng gua . dan macam biase malam tu gua pegi lepak dorm kawan tido sane . maka tengah malam pung menjelma . semua da tido . dan entah macam mane alhamdulillah dapat jugak gua terlelap lepas pakse diri . tapi zappppp ! pukul dua tiga pagi macam , gua terjage sorang sorang pasal perot da memulas nak mati weh . sah sah kena food poisoning ni , entah ape gua makan dekat rumah tadi .  pergh da tak tahan sangat , gua kejot kawan gua suruh teman pegi toilet . mase on the way jalan tu (toilet dekat hujung blok) , gua pusing belakang jap tengok die folow tak . fuhhhh nasib baek ade lagi .

then mase tengah melabur tu , gua suruh die tunggu kejap dekat lua . dan pasal takut sangat , gua tanye dia "weh kaw ade lagi tak dekat lua ? jangan pegi dulu tunggu aku!" .  tapi takde orang menyahut . gua da cuak . keluar keluar je tengok da takde sape kat situ . dalam hati gua da panas , selamber dekkkk die je maen tinggal gua . bile masuk dorm gua tengok die tengah sedap peluk bantal tido nyenyak giler . perghhh lagi la gua hot . malas nak pikir , gua sambung tido balek . esok bile gua jumpe die dekat sekolah , gua tanye "eh apesal kaw maen tinggal je aku sorang sorang dekat toilet semalam?" dan kaw tahu die jawab ape ? "bile mase pulak aku teman kaw pegi toilet ha ?" gulp cuak kebebeh da ni . sampai sekarang gua stil tak dapat merungkaikan persoalan ni . memang ade benda laen folow gua atau dia memang mamai ngigau tak ingat ape dia buad malam tu ?

p sempang s titik bertindih
ekceli gua nak share banyak lagi ape ustad tu cakap . tapi pasal macam da panjang sangat je gua taep ni , mintak chiaooo dulu la ye . kalau rase nak request mintak sambung lagi pasal ceramah tu , bagitahu la . kang gua try hupdate lagi . for last , sorry banyak banyak la kalau ape gua story kat atas tu macam ade uolssss tak puas hati . nobody perfect in the world . mane yang salah mintak tunjuk aja plissss !


ribuan kemaafan dipohon dari si minah wilcha ,

3 budak membebel:

Unknown said...

haha , tgh single nieyh , kre oldskul kerw weyh ? ;p

btw , nice entry !

Unknown said...

sambung lagi!

ayanuts said...

entry yg bagus..ske entry ni :)

Post a Comment