Sunday, August 21, 2011

sape ghase sanggup bace entry panjang meleret leret DIPERSILAKAN


>> gamba gamba di bawah adalah sumber ehsan encik wan google chrome bin wan google images sekeluarga . tengs a lot <<
salam ramadhan guys ! oke fine puase da nak tinggal separuh , tapi gua baru kedek kedek mau hupdate entry . belog pung bukan takat penoh sawang labah labah , segale macam jenis anai anai dengan semot ade . so sorry guysss , gua busy semedang la sekarang . pagi pergi sekolah . petang penat tido . malam terawih segale . weekend tusyen lagi . hailaaaa . btw alhamdulillah tahun ni dapat lagi gua ghase nikmat ramadhan macam tahun tahun lepas . syukur sangat sangat sangat , umur gua masih dipanjangkan . tengs to ALLAH !


dulu penah satu kes kat hostel . pakcik DM tules kat menu nak masak nasi lemak buad sahor . perghhh memang kaw kaw habes , dala limited edition ! so malam tu pung kire semua sepakat sepakat nak bangon awal takut ramai orang . besoknye lepas gosok gigi cuci muka semua , w t h tak boleh panjang lagi ke orang berator kat DM ni ? bile tengok jam baru macam 5pagi kot . dalam hati da cuak takot NASI LEMAK TERCHENTA habes . last last terpakse la beratur tunggu turn kat situ jugak . tapi bile ramai orang keluar masok dok kompelin nasi lemak nye tak sedap sambal ghase macam cili kering , shit ! ghase nyesal pulaks beriye bangon awal segale bagai tadi . asbestos hampagas punye dewan makan . then kau boleh bayang tak bila sampai turn kitaorang makanan pulak habessss ! huaaaaaa


fyi , gua ade bestfriend , NURUL AIDA KASIM . sape HISAMUDDINIAN konpem kenal . asisstant 4ma'wa ,  famos-cun-hot-pandai-stylo-gojes . pakej gituuuu ! single avaible lagi , tapi ghasenye tengah menantikan mamat melaka tuuu . hekhek AIDA , aku tahu kau SUKA bace benda alah ni . sabauuuu oke , puase mengajar kite erti kesabaran ! ni ha lupe cakap , aku nak mintak izin pinjam cerita kau kejap . alang alang tengah bace ni restukan jela ek aku pinjam . story kesah kau time form1 tu . alololo lupe ke ? yang kau hat dok usung selimut masok toilet tu mendaaaa . kahkahkah sumpah lawak wehhh ! semamai mamai aku pung , tak pernah lagi kot salah bezakan SELIMUT dengan TUALA . orang kejot suroh bangon sahor , kau dok semangat pegi mandi pagi pagi buta tu ! kehkehkeh


kalau sahur kat rumah ni , memang menu wajib family gua NASI GORENG untuk sebulan jela . and again , SEBULAN ! kalau aku #capslock namenye penting letuwwww . pernah kot tahun bile entah dalam sebulan tu non-stop sahor menu nasigoreng tanpa perlu ghase jemu . sungguh gua tak mengerti . dan sebagai isteri mak gua pung terpakselah sukerela menurut perintah tuanku big boss yang dipertua encik muhamad fuzi abdullah . heh naseb baek lahh maken lame maken kurang siket . kire dalam seminggu tu ade dua tiga hari ghase jugak makan nasi biase , oke letuwww . pernah je kot mase raye gua pergi open house ni , boleh pulak dia serve menu nasi goreng ! helloooo makcik , da ketandusan idea sangat ke ? punye ler banyak menu dekat malaysia ni , kenapelah nasi goreng jugak menjadi pilihan hatimu ? buatlah spageti ke , bergerdel ke . heyyyyy mencik mencik . pastu family gua ni pesen asal sahor same same kat meja makan tu mesti semua pakat dok buad acare sape termenung paleng lameee . dapur da senyap sunyi macam kat tanah perkuburan kau tahu ! even kalau ade orang kentot ke ape , memang susah lah nak tengok sape sape gelak or atleast senyum . HAHA parah giler kot . sampai adek gua pung time makan boleh je pejam mate tinggal mak gua dok tonyoh makanan masok mulut dia ! grrrrrr


biase kat sekolah , dialog yang wajib ade setiap tahun : "weh kau buka ape semalam ?" "weh kau peot tak hari ni ?" . kang maken nak tengahari tu maken ramai la yang maen snooker buad hablur mate atas meja . kan ? lagi lagi waktu subjek agama , paleng paleng lahh . tapi sekarang sekolah gua dia buad asal pagi pagi start belaja tu ade tadarus quran sampai pukul 8 . hm GOOD ! gua suke je , siap sokong 110% lagi yeahh . yelah kan , nak harap bace quran kat rumah tu entah bersentoh entah tidak . hari tu bile ustazah gua cakap dekat u nanti selalu memang kite akan busy semedang dengan assignment la ape bagai . agak agak sempat ke nak ngaji dengan denga ceramah agama segale ek ? huhu cuak kebebeh pulakkk doe .


damn , gua cukop mencikk mamat mamat yang sesaje nak ponteng puase tak tentu pasal ! tolong la weh , nampak tak matang langsong kau tahu .  ingat puase ni hukum nye sunat mua'kad ke ? pernah dulu time sekolah rendah darjah 6 tak silap . mase tu tengah exam psra , dalam bulan puase pulakkk . yela petang exam so cikgu pung buad la tusyen pagi pagi . exam start pas zohor , so dalam tengahari tu budak budak laki pegilah maen bola kat belakang sekolah . then penat punye pasal , boleh pulak dok tegok aer soya sesedap ghase mak enon dia . alasan , HAUS ! w t h macam la baru first time maen bola dherr . logik la siket . dekat klang ni pung , selalu je gua nampak jejaka jejaka hat dok slamber smoke hembos asap rokok sane sini . perghh muke melayu , takkan uzur jugak bang ? gua pung dulu pernah je ponteng puase . dulu dalam waktu waktu tengahari tu mak gua selalunye suapkan adek gua makan nestum ke ape . kang bile da siap , gua offer la diri mau anta mangkuk nye kat dapur . bajet gaye macam anak solehah je . last last on the way jalan tu , alang alang ngap ngap masuk mulut sekali yang lebihan sisanye . sodapppp nokss , ce try ce try :))


kalau ghase teringin nak tengok mayat hidup terlentang jempot la datang rumah . selalunye kejadian berlaku kire kire pukul 4lebih ke atas , waktu kemuncak adek adek gua baru balek sekolah . biase letuww budak budak kecik waktu puase memang tibe tibe energy down terover . yela hari biase hyperactive tahap gaban . kang balek sekolah baling beg segale bagai tu nah hamek kau ! teros baring semua dengan stokin di kaki tudung di kepale uniform di badan . eh ustad gua ade cakap , puase puase ni jangan tido lebih lebih time siang . kang ade aer mengalir kat bawah tu buad naye je batal puase . HAHA sengal lah . sape otak bluish konpem paham . btw , gua suke pegi bazar ramadhan weh . boleh juling-rambang-terjojol habes mate gua dok tengok menu menu berbuka hat terbaek dari ladang tuu . kueh pelita , roti john , murtabak , aer soya semua . arghhhh peberet habes ! tapi gua lebih prefer tengok penjual yang sakan havoc habes dok promote pelanggan pergi gerai dia walau menu takde semenggah mane pung , daripada peniaga peniaga yang dok tercongok tunggu pelanggan datang dengan sepenuh keredhaan . plisss , puase bukanlah alasan untuk kite menjadi lemah di bulan ramadhan oke


dulu mase kat ostel , geng gua kena denda jadi ajk kurma time waktu buka . kirenye kena edarkan bagi semua orang kurma kat surau lah . sebabnye time buka kat dewan makan MPA cakap meja kitaorang paling sepah . huh ade gua kesah nokkks ? mak oke jeee , triple miple likeeee bebeh . tengs la kepada sesape yang terlibat dalam pembikinan kami sebagai ajk kurma tu , bertambah satu lagi memo kitaorang dekat ostel . hee macam tahu tahu je tahun ni semua meringkuk dok lua . btw besh whoa , alang alang dapat ngelat tadarus sekali . muahahhaaa (gelak setan) . bukan tak suke bertadarus , tapi kitaorang selalu dapat akak naqibah pelik pelik , pastu dalam grupnye budak sesape entah tak besh lagsong #demand . kehkehkeh alasan lebih tu . yang besh sangat tu pasal geng gua ni memang pesen giler kurma . so nanti dapatlah cekau awal awal  kurma sedap sedap banyak banyak . baru nikmattt


terawih gua selalu buad 8 je , oke what ? daripada kau , haprak pung takde kan ! fyi gua cukop tak paham manusia manusia yang teramat la berat bontot nak terawih tu .  ingat terawih ni boleh jumpe setiap weekend ke ? then boleh jamin ke kau tu dapat buad lagi terawih tahun depan ? selalu kalau terawih kat masjid , time time tulah dapat jumpe kawan kawan lame , cikgu cikgu lame . kang startlah teringat balek dulu selalu same same maen tarek tarek tudung kat bawah meja , tolong tocang rambut gaye tu gaye ni , admire kat lelaki same same .  tapi sekarang masjid da macam pusat asuhan kanak kanak sedunia kau tahu ! mencikkk betol . sedap sedap datang masjid ekhlas nak khusyuk segale , buad kurang pahale jeee dok menyumpah seranah budak budak hat lari sane bising sini tu . makcik pakcik pung , da tahu anak pesen tak gheti dok diam , simpan jela kat rumah . lagi satu , gua suke denga budak tahfiz jadi imam terawih . merduuuu semerdu merdunyeee . bapak gua lagi lah plus plus suke duper . "ayah suke betol denga dia jadi imam tadi . kalaulah ayah dapat menantu tahfiz macam tu mesti besh kan kak ? kau pung senang masok syurga . nanti try la ngorat ngorat tahfiz sesape , mane tahu sangkut !" huh ape punye skrip tu ayah ? orang baru 16tahun la pakcik fuzi oyttt 


bapak gua cukup pantang sesape anak dia tak pegi terawih . berani berani la bagi alasan macam macam . tahun lepas mase tengah trial pmr pung , punye la susah gua mintak excuse . lagi satu habit bapak gua , sebelom start keta pegi terawih tu semua mesti dapat duet belanja rm1 sorang nak buad sedekah kat masjid . ayah cakap kalau kita senangkan orang laen , nanti allah senangkan urusan hidup kita . dulu penah gua malas mau amek so gua suroh la adek gua wakilkan tolong sedekah duetnye kat tabung . last last tahu dek ayah habes kena hamborrr . "kalau kau buad macam tu baek ayah tak payah bagi sorang singgit suroh derma . lagi senang ayah sumbat rm5 teros . kan ?" uhuk baru gua paham . ghupenye ayah nak semua anak anak dia dapat pahale sorang siket . hoho tengs ayah , lebiuu so mucho la daddy ! hm maybe pasal tu kot gua da terekot ekot satu habit baru ni . kalau kat sekolah ade mintak derma ke ape , gua akan try donate semampu boleh . eh tahu tak . walau kau derma just duet sen sen je , tapi tu jaoh lebih berkat kalau nak compare dengan dato' dato' hat dok donate ribu ribu tapi muka kelu tb kelua surat khabar segale . ape kess ?


kalau kat hostel , form 1 form 2 semua wajib buad 20rakaat . takde alasan ! kadang kadang gua pung merungut jugak . yela penat whoaaa , lagi lagi kalau imamnye pesen bace ayat panjang kemaen . laen la kalau imam hat dok bace surah tige kul tiap mase , mau senyum semedang je sembahyang . btw oke ape , walau terpakse terpakse pung pahale stil masok . tapi gua paling suke puase dekat kampung la ! malam malam sebelom raye tu , kitaorang selalu dok lawan lawan mercun dengan kampung sebelah . debaeekkk ! whoa dala diaorang pesen semua stok maen meriam buluh je .  malam tu ghase da macam malam raye seorang perantauan di negeri perang . HAHA paklong gua tu name je polis siap ketua balai lagi tapi slamber jee tengok kitaorang dok pumpang pumpang sane sini .

p sempang s titik bertindih
lupe nak cakap . tengs dekat sape sape yang sudi komen dekat entry sebelom ni . i'm really appreciate it ! sorry tak reply . bukan ape , kang kalau gua komen pung bukan kau dapat notification nye . kan ? btw dun worry , aku selalu je blogwalking kau . kalau besh ye nanti aku picit butang follow tu okee

ya allah . andai ini ramadhan terakhir buatku , kau terimalah segale amal ibadatku ! AMEENNN

salam satu wilcha dari gua :

0 budak membebel:

Post a Comment