Tuesday, May 17, 2011

bule skandal aku dengan noh hujan terbongkar


Tamatlah zaman persekolahan
Ku masih dihantui memori
Waktu Kecil waktu yang gemilang
Oh tuhan ku tak mahu pergi


"eh ape name geng korang ha ?"

"kitorang bukan geng la . TEMAN je ."

detik tukar saat tukar minit tukar jam tukar hari tukar minggu tukar bulan tukar tahun

"weh betol ke aku denga ade budak TEMAN bawak virus kut* dekat ostel ? eiyuwwww"

"ala korang korang TEMAN ni , tak payah study sangat . nanti 9a jugak"

"huh , gedik betol geng TEMAN tu . setiap minggu mintak excuse balek ! baek tak payah dok ostel"




Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua
Kelak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua
Akan bersama selamanya


aida , kaw ingat tak memo kite mase tido same same atas katil dekat d13 ? tak silap mase tu minggu balek ostel kot . then mcm biase kite stay-up , tak ingat la siapkan homework o study . kaw ckp kaw tak boleh tido kan ? dan bile aku dapat tido , kaw balas dendam pagi tarik rambut aku pelan pelan ! sangat sengal ye wahai aida . mule mule aku pikir kucing mane dok maen gesel gesel ni . nasib baek ngantok sangat , so malas aku nak kisah weh .

huda , mase form 1 dulu kite satu dorm besh kan ? kaw ingat tak , kite maen sorok sorok selipar ? pasal aku pendek , kaw saje pegi sorok selipar tu dekat tempat tinggi . entah ape kejadahnye kaw pegi letak dekat besi bilik iron . satu dorm aku lari lari kejar kaw . then mase form3 aku duduk sebelah kaw dalam kelas . satu habit wajib kaw memang nyanyi la kan ? tak penah kesah pasal telinga orang laen yang denga . time subjek math teacher ellea , mcm biase kaw nyanyi lagi . entah mcm mane tcher boleh denga kemerduan suare kaw tu . dan tibe tibe , "ghafuzi , ape kamu dok nyanyi macam orang nangis tu?" damn ! name aku jugax naek .

apip , ingat tak mase kite hangout for de first time dekat jj tu ? ala mase nak celebrate farewell untuk kaw before pegi sambest . mase kiteorang sampai ramai ramai naek bas , kaw stil belom datang . aku pun postive la , maybe kaw tengah on the way . then pasal lame sangat , aku teros kol henset kaw . tak angkat . tibe tibe tergerak hati pulak nak kol rumah . w t h bile aku denga suare kaw yang angkat ! bile da sampai jj tu , kaw sesat pulak . aish menyusahkan aku lagi kena carik kaw . last last sumpah lawak giler bile nampak kaw dekat tempat mainan token budak budak tu . aku pikir makcik mane la tu tengah tunggu anak ! bhahaha sorry pip , tak tahan doe nak gelak . tapi mase kite ramai ramai layan khurafat tu , tenkiu la kaw tolong cerite kan balek sinopsis cerite tu dekat aku . aku kan memang lampi nak paham ending nye (mane nak paham , 24hours tutup muke gune novel)

nadia , lawak la bile pikir balek . kite semangat giler kot bile dapat tahu form 1 same sekolah lagi . yeppi ade kawan ! nasib baek satu dorm jugak . then mase first time datang hantar barang masok ostel , mak mak kite pegi cop katil belakang pintu tu pasal semua tempat bawah kipas da penuh .
dan benda wajib ingat , malam pertama kite bangon 4 pagi . pasal takot kena mara , kite pegi kejot k.shak semata mata mau tanye "hm boleh ke mandi sekarang ek ?" . muahaha keanak anakan sungguh . biase la form 1 kan zaman skema lg menyelekehkan .

hani , rindu stok muke syabas kaw la . entah bile aku dapat tengok lagi . dulu first time aku jumpe kaw dekat dalam kelas kan ? aku sorang sorang budak srai , kaw sorang sorang budak jalan kebun kat 1firdaus tu . tapi bukan tu yang aku nak story . ingat tak mase kite gadoh besar besaran dekat c11 dulu ? lupe la kenape aku geram sangat . tapi bile aku siram cadar kaw penoh sunblock , memang aku puas giler tengok muke kaw bengang . dan aku taw mase kaw lap sunblock tu dekat serkop aku kaw pun puas kan tengok muke aku bengang . sumpah tak time tu tak matang langsong , sampai tyra datang dorm pun kena tempias sekali .

pae , besh tak duduk sebelah aku dalam kelas ? huhu tenkiu la sudi jadi tukang garu belakang aku gantikan jawatan huda dulu . sampai ady dengn ijat pun da ekot same . bak kate ijat , tangan aku kan pendek ! dulu mase kite dok ostel kaw rajin bawak makanan kan ? sumpah pae , mak kaw masak sume sedap ! tak tipu punye . hai bile lah dapat rase lagi memo memo macam ni .

fanad , ingat tak prinsip kite "takpe janji lulus ! yeah yeah awieeeeee" (hehe yang awie tu terover taep pulak) . lantak la hani nak kate kite ape , asal kite bahagia sudah kan ? nanti kalau da masok u , pagi pagi bangon amalkan teros senyum . kang bile nak berator tunggu turn bilik aer tak ade la orang takot sangat nak tengok . paham ? hee

fakhira , macam mane ye name kimau tu boleh terhasil ? hehe sedap tak aku cipta ? dan tak pasal pasal sekarang budak kelas aku pun dok sibuk panggil "ghau ghau" . bhahhaa abis sume kena virus sengau . tapi dalam banyak banyak mulut , aku paling suke denga kaw sebut ghau tu . macam nada nye laen macam siket . serius weh , ikhlas ni ! huhu



Tak lupa pelbagai peristiwa
Waktu pergi mengaji
Ponteng kerana ku macam tak biasa
Wooooo

 
banyak sangat memori la weh . tak terkire , tak terlist , tak ternilai . macam macam ada . tapi takpe ni aku try taep mane yang mampu .

raye 2009 . trip raye untuk ke-2 kali . first time , semua cukup 10 orang , takde tinggal takde lebih . yang paling memo aku nak story ni mase dekat jalan kebun tu . da macam pengemis tepi jalan dok nunggu bas berejam rejam . ape tak nye , kelihatan minah minah gedik berbaju kurung sedang menanti dengan penuh ayu nye ketibaan bas di hadapan kilang ! suck , jatoh aer muke kami , mamat mamat lori lalu dok phewittt tak tentu hala tu rase macam nak bagi kaki la kan . da la hot , bikin tambah hot lagi dherrr . last last , amek decision pegi jalan kaki setakat mane termampu . bile nampak kereta makcik jah hudahani datang jempot kitorang , omg rase nak cium cium je . walau terpaksa sumbat sepuluh orang dalam kereta saga , baru nampak stylo kan ? nak nak mase roadblock tu , bukan maen sume tunduk tak nak bagi pakcik misai tu nampak . huahuahua


mase kite fly ramai ramai , bhahaha aksi berani mati tu . tapi bile bapak apip pun da bagi greenlight , ape lagi terhendap hendap nak lepas gate cik emy tu . petang tu siap redah satu kampung carix budak hisamuddin mau pinjam buku . isnin nak exam da , nampak insaf kan ? paling lawak boleh pulak fanad datang kedek kedek naek keta mak die . ingat sape la yang hon hon datang rumah budak budak fly ni . mane la tahu sekali warden datang nak serang kan ? maghrib waktu orang sembhyang tu , kite dok huha huha gelak maen dare n truth . nasib kaw la fanad , kena menari tengah tengah jalan siap bercrown crown lagi . besok balek nah ambek kaw . sumbat semua dalam kembara tu !

mase pmr . last paper b.arab tu teros semua konvoi pegi klang . tibe tibe ergh , damn ! boleh pulak tengah tengah jakarta tu gadoh tahap tak ingat . konon lepas tensen la da habis paper . konflik terjadi sama ada pizza hut o mcdonald . muahaha lawak la , tidak mumaiyiz sungguh . last last separuh piza , separuh mcd . habis cerite . ala da biase , sekejap je gadoh gadoh macam tu . bile geng geng mcd tu datang piza , konon merajok la buad buad tak kenal . eiyuwwwwwww geli la nyah !



sumpah aku rindu nak hepi hepi macam dulu lagi ! entah bile dapat rase . apip da pegi . sekarang semua pun duduk lua , mane ade banyak mase lagi macam dulu mau lepak ramai ramai . hmmmm
 
 
perasan tak lirik kaler merah tu same macam lagu hujan muda ? ekceli dulu kitorang ade skandal , tapi nasib baek takde wartawan dapat tahu . ingat lagi , lirik tu kami cipta same same tepi tasik bawah pokok ketapang . tapi bile masing masing da bizi dan aku pun da jumpe shawal , aku mintak clash . first first die tak dapat terime , tapi bile aku da pujuk alhamdulillah oke la . nasib abek da tunang dengan mizz nina , kalau tak mau nye aku bersalah lagi sampai sekarang .





tulus ikhlas dari si minah wilcha ,

7 budak membebel:

Anonymous said...

wahh bace post awak ni tetibe rindu zaman sekolah saya jugakk!isk3..rindu kawan2 lama

Anonymous said...

najiha fuzi,,terharu aku baca.teringat emua kenangan kita.sedih giler.teman 4ever.
TEMAN.

Aryna said...

Best gila haha. lawak lah tahap perasaannn kau nie ghauu ! haha and aku lah diantre org yg pggl ko ghauu tuu bru berkesauunn

Anonymous said...

http://sampahle.blogspot.com/

Anonymous said...

haha. rindu bile ingat balek. sori aa aku tarek rambot ko, tak sengaje. HAKHAK

Anonymous said...

hoho..aq rindu oztel r...wlwpon 3 taon je tpi belambak memo...huhu

Anonymous said...

hoi salah plot la ! aku letak atas serkop ko , then ko letak atas bantal aku , yhen aku letak penuh satu cadar ko . kan ?

aku ingat aku hantar cadar ko dobi mase tuh . huahua gile perang la weh

Post a Comment