Saturday, April 30, 2011

come on la friend !

minggu depan mid year .

minggu depan mid year .

minggu depan mid year .



walaweh jiha . kaw ni name je sedang bernafas tapi langsong tak sedar keadaan sekeliling . da berape juta kali cikgu ingatkan pun kaw boleh je lg kan dok online fesbuk memanjang , melunjur kaki sambil terjah2 belog orang sane sini . ape kejadah nye ???

argh boleh tensyen aku dok pikir menatang tu ! cukup2 la fius otak aku ni da asek berbelirat2 aje . tp sumpah sekarang aku tersangat sangat sangatlah jeles bile denga cerite mereka2 yg succes tu . lg2 td mase HARI PENYAMPAIAN HADIAH SAMTSH . owh yeah ? agak kebesaran ye taipan saye di situ . w t h weh tak perlu batak la . aku tahu ler kaw biase naek pentas . bukan mcm aku , x mampu la dherr . takat dok pentas menari poco poco tu boleh la . (bile aku start mengarut)

nak jadi mcm mereka . nak jadi mcm mereka . nak jadi mcm mereka . gaye mcm desperate giler kan ? tp perangai buad malu kaum kerabat je . malas ya rabbbbbbbbi . sampai aku pernah rase buku tu kena buatan orang bunian mane jampi2 ntah . asal bace mate mule nk steam . lumrah manusia . salah sendiri nk slh benda laen pulax kan ?

owh kalau novel yang bertimbun timbun mcm ni ,
konpem konpem la aku bahagia .


ADIK FATIN NAJIHA BINTI MUHAMAD FUZI , dipersilakan untuk naek ke pentas . oke fine tertera perkataan adik di situ . bile aku amek hadiah tadi sambil try untuk melangkah seayu mungkin , mulut aku da mule tak terkawal . senyum semedang hamek kaw tak ingat . manis tak manis kaw punye pasal , janji rm25 masok poket . fuhh masyuk !!! bile kamera mule snap sane sini , mate aku try zoom in wajah en.FUZI pengarang jantong hati tu . bile tengok depan , manusia punye la ramai . da macam buad konsert HUJAN . haha . walau tak nampak pun baju belang2 ayah , tapi aku tahu dalam riban2 mate dekat bawah tu . ade sepasang mate akan tersengih bangge melihat aku kat atas ni .

bile first time dapat rase pengalaman macam ni , entah tak tahu kenape aku mcm tak nak bia ni jadi for de first and last . tahun depan , depan , depan dan depan lagi . nak rasa setiap tahun la senang cerite . kalau tahun depan tak dapat untuk SMA (pasal aku sedar kelemahan di situ) , final year punye exam pun oke what . maybe untuk top 3 student tu idak le teman nak ghasenye , tapi kategori mata pelajaran terbaik peluang masih terbuka luas lagi la jiha oyyyyyyyyyyy .

kaw tengok kecik kecik lagi da dapat hadiah , jeles aku !


kaw denga sini ape aku harap untuk mid year karang .
bm dan bi : hope markah aku tu makin maju ke depan la gamak nye .
math dan addmath : nak skor habis habisan la . FAIZAL LUQMAN , just wait and see oke
science : masih teros berharap untuk memahami subjek tersebot
sejarah : sir , pulang la balek dekat 4dk !
akaun : owh minat giler subjek ni . nak rampas takhta AINA SYAZA untuk markah tertinggi form 4
ekonomi asas : pn.ZURYANI , berikan khidmat anda dengan segera mungkin plisssssssssssssssssss
BAHASA ARAB TINGGI : doakan la ape terbaek aku mampu buad nak jawab paper ni .
p.s.i p.q.s dengan muzakir muzakirat2 kuh sekalian : besok2 la aku pikir ape perlu buad dengan korang


dan satu moment yang paling buad aku teringat giler giler sampai sekarang . saat umi melafazkan ayat ni ,
"kak , pmr kaw da oke ni jangan mau riak2 pulak . spm tu ade lagi . mesti mau same ye result nye dengan pmr . tengok nik madihah tu , anak nelayan pun boleh berjaya . ni kan lagi kaw , sampai bayar tuisyen delta mahal mahal tu ."

guess what ? semalam aku dengan huda ade plan . kitorang mau same2 further study dekat oversea , maybe dengan teman teman yang laen . sambil goyang2 kaki je gune duit biasiswa huhu . serius weh , dulu pernah aku pikir mcm tu . ayah pun ade suruh . tapi aku tak nak . ingat mau amek mane2 u dekat malaysia je . pasal aku takut nanti bukan belaja dekat oversea , tapi dok menangis memanjang rindu rumah . hua lagi lagi mase raye , tak boleh bayang . tapi bile ade kawan , mungkin aku boleh je tibe2 naek semangat . dan aku sangat takot untuk naek kapal terbang dherrr . buad nye aku dok muntah memanjang , kang orang pikir budak ni pregnant ke ape .

wah besh nye . i loikeeeeeee !


oke 4 dk sekalian , dengan penuh semangat nye . jom kite ramai ramai harumkan name kelas macam izar surau buad ! tunjuk kan budak sastera pun hebad ape . jgn merendah diri sangat weh . tak ade benda mustahil pun dekat dunia ni .
salam satu wilcha dari saye :

3 budak membebel:

.........cP~ said...

salam.

oh.. all the best.. kalau belajar jauh2 bagus gak. boleh buat contest dapat hadiah dari oversea..hehe

saya takde blog said...

nak score addmath kene siapkan homework tucen laaa !!!! hua3 alang2 bule aku bajet na tinggal bape page
(^_.^)

.........cP~ said...

salam..

jiha.. haha. saya dah add kamu kat fb. jangan la rasa bersalah.. saya tak kisah sangat pun.. nama saya pangkal CP...ok? wink2..^_~

Post a Comment